Jag älskar normala drömmar..

Det började med att jag hade tråkigt och skulle se på film. Det blev Just My Luck där en tjej harsån himla tur hela tiden fram tills att hon kysser en kille som har världens otur. De byter Tur/otur med varandra utan att veta om det och massa saker händer.


Det jag drömde om var att jag började skolan som vanligt. Hittade klassrummet osm vi skulle vara i, slog av musiken och väntade. Fler folk kommer in under tidens gång. Läraren pratar om att vi ska iväg på ett litet läger med klassen där man måste sammarbeta för att klara sig. Våran klass är en problemklass så. Vi skulle vara borta i fyra dagar, vi skrev i ett papper om sjukdomar och sånt inför detta.
Två dagar senare satt vi allihop på en buss ut mitt i ingenstans. Vi skulle fixa mat, ved, värme, sovplatser, ja allt sånt själva. När vi skulle kliva ur bussen hade jag en låt som heter Fireworks, som jag har lyssnat på väldigt länge och konstant, missar ett trappsteg och lixom ramlar ut.. Det är ungefär här som allting börjar.


Kvällen närmade sig och det började bli väldigt kallt. Så jag och sandra bestämmer oss för att gå två olika håll i skogen och leta efter någonting att elda med. Det blåser mycket, nästan storm, men vi bestämde oss i alla fall till att försöka. När vi skiljs åt så blir det som en skarp linje mellan oss. Den är så skarp så den såg ritad ut. På hennes sida blev det plötsligt solsken, blommor, värme och fågelkvitter. Medan det på min blev ännu kallare än från början. stormar, blixtrar, spöregn, pratande träd. Det blåser runt mina fötter och som om två händer tog tag i mig, rycks jag med av vinden.


Senare så vaknar jag av att jag ligger under två tjocka filtar i en trähydda. Det kommer fram en gammal tant med världens hängtuttar, hela hon bestod ändast av brösten. När hon pratade rörde dem sig i takt med rösten. Hon gav mig någonting att dricka så jag skulle bli varm. När hon gick sprang jag ut för att leta reda på min klass igen. Jag gick genom skogen längre än vad jag mindes att jag gick dagen innan. Längre fram ser jag att våra saker ligger utspridda överallt. Och att de från klassen sitter och äter på någonting som de hade fått ifrån han som äger stället. Så fort jag kom i närheten av dom slog det om till Storm på min sida av linjen IGEN och jag blåste iväg som en vante.
Men den här gången såg och hörde jag saker.. Träden började röra på sig och sträckte ut sina handliknande grenar och försökte gripa tag i mig samtidigt som de pratade annorlunda. En fågel flyger bredvid mig och upprepar hela tiden "det där var väl dumt?"
Alla kottar skrattar elakt och sjunger iväg iväg, satans ungen ska iväg bort bort bort
sen så skrattar dem igen och ger mig ondskefulla blickar. Ett träd som sträckt sig bakom, satte sina handliknande grenar mot min hals och tryckte mer och mer och mer.

Då vaknar jag med ett ryck!  Helt kallsvettig och rädd. Jag hatar när jag drömmer såna här störda drömmar. Det var helt enkelt inte okej, jag hade gråtit medan drömmen pågick också märkte jag. Eftersom överdelen av täcket och båda kuddarna var blöta. Hatar det.



Att jag drömmer så här Kanske är ett tecken på någonting..?
Det har hänt innan i liknande former.

Kommentarer
Postat av: anonym

Asså du är inte äns den personen på bilderna. Det är samma bilder på fake användaren SANYORI på bilddagboken. herregud ta bilder på dig själv och lägg upp och ta ditt riktiga namn. Finns ingen innebörd av "sanyori" vadfan är det för namn, bara et random ju. ta och visa din riktiga sida i stället :)

2010-08-19 @ 17:02:36
Postat av: emma

hej! jag gör bloggdesigner för 50 kr :) intresserad maila mig på min adress : [email protected]

2010-08-22 @ 21:59:42
URL: http://eemmahagelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0